Me olemme mainostoimisto Ideaomena

Teemme raikasta ja toimivaa markkinointiviestintää digin, printin, videon ja somen parissa. Toimintatavoiltamme olemme asiakaslähtöinen ja hoidamme työt loppuun sovitussa ajassa ilman piilokuluja

045 645 9280 Pyydä tarjous

Mitä on hakukonemarkkinointi

Hakukonemarkkinointi  on internet-markkinointia, jonka avulla parannetaan verkkosivujen näkyvyyttä hakukoneiden hakutuloksissa (esim. Googlessa). Hakukonemarkkinointi jakautuu hakukoneoptimointiin (SEO) ja hakukonemainontaan (Google AdWords), jotka ovat kaksi erilaista tapaa näkyä esim. Googlen hakutulossivulla. 

Hakukoneoptimoinnilla parannetaan verkkosivun sijoitusta Googlen orgaanisissa eli luonnollisissa hakutuloksissa. Google-mainonta taas viittaa maksettuihin sponsorilinkkeihin, jotka näkyvät hakutulossivun oikeassa laidassa sekä luonnollisten hakutulosten päällä.

Mainonta ja markkinointi on alue, jolla kilpailu kiristyy päivä päivältä. Markkinoinnin kohdentaminen on menestyksen ja tehokkuuden edellytys. Markkinointi verkossa edellyttää tiukkaa fokusta, jossa käytettävissä olevista mainoseuroista puristetaan kaikki hyöty irti.

Hakukoneoptimointi tuo lisää kävijöitä verkkosivuille

Hakukoneet, kuten Google, pyrkivät löytämään hakijalle parhaat tietolähteet halutuilla termeillä. Nämä pyrkivät etsimään kaikkein relevanteimmat ja toisaalta tärkeimmät ja arvokkaimmat dokumentit sinun luettavaksesi. Esimerkiksi Google käytää algoritmia, joka koostuu useista sadoista eri muuttujista. 

Kaikki toteuttamamme kotisivut ovat optimoitu luonnollisilla hakusanoilla hakukoneita varten. Asiantuntijamme vastaavat kampanjan luomiseen kuuluvista toimenpiteistä, kuten parhaiden hakusanojen valinnasta sekä kamppanjoiden ja tehokkaiden mainostekstien kohdennuksesta. 

Google AdWords-mainonta

Google-mainonta on voimakkaasti kasvava hakukonemarkkinoinnin muoto, jossa mainostava yritys maksaa napsautuskohtaisen hinnan (PPC=Pay Per Click) kun mainosta klikataan. Google AdWords on Googlen pääasiallinen tulonlähde – vuonna 2010 palvelu toi yritykselle 28 miljardia dollaria (USD) liikevaihtoa.

Mainostajat valitsevat sanat, joilla haettaessa mainos näytetään sekä hinnan, jonka he ovat valmiita klikkauksesta maksamaan. Google AdWords on eräänlainen huutokauppa, jossa mainosten sijainti sekä mainosten näkyminen määrätyillä hakusanoilla määräytyvät tarjotun hinnan sekä mainoksen relevanttiuden perusteella.